حمل و نقل بین المللی زمینی و جاده ای

حمل و نقل با جابجایی کالا ها از نقطه ای به نقطه ی دیگر آغاز و از جمله خصائص ذاتی وکهن و ماندگار انسان هاست، به همین جهت آشنایی انسان با پدیده حمل و نقل به زمان های باستانی بر می گردد و باستانی ترین طریقه تجارت عبارت از مبادله کالا با کالائی دیگر بوده که ضرورتاً نیازمند حمل و نقل و جابجائی اجناس می باشد. علاوه بر کشاورزی، بخش صنعت نیز به سختی از کمبود امکانات حمل و نقل صدمه می بیند. کارخانه ها نیاز به تامین منظم سوخت، مواد اولیه، قطعات یدکی و سیستم قابل اعتماد برای حمل محصولات تولید شده خود دارند. ضعف امکانات حمل و نقل حتی به موقعیت های جهانی بازار محصولات یک کشور صدمه وارد می کند. طی یک راه زمینی چند صد کیلومتری تا یک کشور همسایه خیلی راحت تر و اقتصادی تر از طی یک راه دریایی چند هزار مایلی تا آن سوی دنیاست.

حمل و نقل بین المللی
اما فقدان همین راه زمینی کوتاه تا کشور همسایه می تواند امکان چنین بازاریابی را فلج کند. فقدان امکانات حمل و نقلی تنها عامل مشکل زا نیست، بلکه قابل اعتماد نبودن، هزینه بالا، کارآیی پایین و صدمات وارده به بهره برداران نیز به همان اندازه مشکل آفرین است. مشکلات حمل و نقل علاوه بر آثار اقتصادی، آثار سیاسی و اجتماعی خود را نیز دارد. حمل و نقل و ارتباطات ضعیف، حفظ ملیت واحد را به طور جدی دچار مشکل می کند و مانع عمده ای در راه حفظ امنیت ملی به شمار می رود.
حمل و نقل زمینی و جاده ای یکی از روش های آسان و پرسرعت نسبت به حمل دریایی و با هزینه کمتر نسبت به حمل هوایی، جایگاه ویژه ای در صنعت حمل و نقل دارد.
کشورما ایران، به عنوان پل ارتباط آسیا به اروپا نقشی پررنگ در حمل جاده ای دنیا ایفا می کند.
شرکت تکین دریای جاودان ، با آگاهی از اهمیت این روش حمل، امکان حمل کالا از مبادی مختلف زمینی بخصوص اروپا و ترکیه را دارا می باشد. محمولات ترافیکی با ابعاد خاص، سرویس های خرده بار و دربست به مقاصد گمرکات کشور با نرخ های رقابتی نیز از خدمات مهم ماست.

کلمات کلیدی را وارد نمایید